Friday 27 June 2014

Surfers Paradise Gold Coast n Halal food





















Seperti namanya sesuailah untuk org yang nak surfkan... masa ni dingin tapi walau tak banyak masih ada orang yang berenang dan surf. Memang kulit teballah dorg.(localkan)





Yang penting ikut arahan. Ada zone yang takleh boleh berenang. Setiap rabu,jumaat dan ahad ada Surfers Paradise Beach Front Market bermula dari pukul 5pm. Kalau bulan June ni 5pm dah Magrib /gelap dah subuh pun habis 6:15am gitu...dah terang.






salah satu gerai di beach front market
Kat sini ada juga Hard Rock Cafe. Bolelah sapa yang kumpul pin, cap datang lengkapkan koleksi. Untuk makanan halal pula, dekat kawasan Surfers Paradise Boulevard ni berderet kedai halal. Kalau pegi Matta Fair akan dpt Muslim Travel guide so boleh juga rujuk situ. 
Ini termasukla restoren Golden Legends kami dah masuk dah tapi keluar balik sebab dekat menu tak tulis halal....tapi sebenarnya ada sijil halal kat luar pintu tu cuma tak perasan...huhu  sebelah dia pun ada jual barang2 souvenir yang agak murah.






ni antara kedai yang ada...

besar burger ni dlm 10 aud sekali air +fries

tips jimat duit makan tapi kenyang. Kan ada bawak sambal ikan bilis  belilah nan saja 4Aud hahaha.
Sini roti nan dia besar2..kenyang.
tu ada 2 keping tu
dekat dengan Q1 Skypoint pun ada



kari dan nasi 10Aud

Oh dekat Goldcoast sekarang pun bakal ada tram lagi senangla oang nak travel di area goldcoastni. Waktu kami datang masih dalam testing tak sempat nak merasa.


stesen tram Surfers Paradise



No comments:

Post a Comment